06 – 44 29 41 67 info@focusopklanten.nl

helpt de klant centraal stellen!

Keeping people longer, is a cheap form of acquisition

Ken Burnett

schrijver, spreker, consultant

Before you get, you have to give!

Ken Burnett

schrijver, spreker, consultant

6 favoriete sites!

Seth Godin – Marketing goeroe

Paul Blok – Digitale transformatie

De Toekomst van Fondsenwerving

Smart Connections – Een klantrelatie voor altijd

Raymond de Bruin – Internet ondernemer

Dick de Jager – Fotograaf en Vormgever

De kleine ja´s

Siegfried Vögele

Zelf raakte ik begin jaren ´90 geïnspireerd door Prof. Dr. Siegfried Vögele. Het is tot op de dag van vandaag de meest waardevolle workshop die ik ooit meemaakte. De kleine, gebochelde, Duitse grondlegger van de dialoogmarketing introduceerde de ‘kleine ja´s’ (versterkers) en de ‘kleine nee’s’ (filters). In je communicatie was het zaak zoveel mogelijk ‘kleine ja’s’ te vergaren, waardoor de ‘GROTE  JA’ (lees: de conversie) vanzelfsprekend was. Zo werkt het nog steeds!

11 tips!

  1. Vergeet je eigen mening! Test, en laat de klant spreken!
  2. Stel vragen en luister!
  3. Voorkom eilandjes! Zorg voor een gemeenschappelijk doel! Ga voor hetzelfde! Tijdens dat proces zul je erachter komen dat het enige gemeenschappelijke de klant is.
  4. Gewoon dóen! Online marketing is een kwestie van doen. Denk en overleg niet eindeloos, maar ga aan de slag, leer van je fouten, en verbeter!
  5. Automatiseer je basisprocessen! Dan hoef je je daar geen zorgen om te maken en ontstaat ruimte voor echte creativiteit.
  6. Zorg voor een balans tussen waarde ván de klant, en waarde vóór de klant! Alleen maar vragen, vragen en vragen, is een doodlopende weg.
  7. Zorg dat je social media gedrag weet om te zetten in koopgedrag!
  8. Maak business cases! Natuurlijk barsten die van de aannames. Maar je laat wel zien dat je erover nagedacht hebt.
  9. Zorg dat elke webpagina een doel heeft. Vraag je telkens af: wat wil ik met deze pagina bereiken?
  10. Houd het simpel!
  11. Recycle je content!

“We need more CLO’s!” (Chief Listening Officers)

Volgens mij draait Marketing in essentie om drie dingen: luisteren, luisteren en luisteren! En vervolgens toepassen wat je hebt geleerd. Dus schuilt het geheim in de data. Immers ons brein schiet ernstig tekort, dus alles wat je hoort en ziet, zul je moeten opslaan. Maar dan wel zodanig gestructureerd dat je het geleerde eenvoudig kunt ontsluiten en toepassen. Zodat je relevant kunt zijn met maatwerk, en waarde kunt toevoegen voor de klant.

Misschien wil je eens van gedachten wisselen?

De kleine ja´s

Siegfried Vögele

Zelf raakte ik begin jaren ´90 geïnspireerd door Prof. Dr. Siegfried Vögele. Het is tot op de dag van vandaag de meest waardevolle workshop die ik ooit meemaakte. De kleine, gebochelde, Duitse grondlegger van de dialoogmarketing introduceerde de ‘kleine ja´s’ (versterkers) en de ‘kleine nee’s’ (filters). In je communicatie was het zaak zoveel mogelijk ‘kleine ja’s’ te vergaren, waardoor de ‘GROTE  JA’ (lees: de conversie) vanzelfsprekend was. Zo werkt het nog steeds!

11 tips!

  1. Vergeet je eigen mening! Test, en laat de klant spreken!
  2. Stel vragen en luister!
  3. Voorkom eilandjes! Zorg voor een gemeenschappelijk doel! Ga voor hetzelfde! Tijdens dat proces zul je erachter komen dat het enige gemeenschappelijke de klant is.
  4. Gewoon dóen! Online marketing is een kwestie van doen. Denk en overleg niet eindeloos, maar ga aan de slag, leer van je fouten, en verbeter!
  5. Automatiseer je basisprocessen! Dan hoef je je daar geen zorgen om te maken en ontstaat ruimte voor echte creativiteit.
  6. Zorg voor een balans tussen waarde ván de klant, en waarde vóór de klant! Alleen maar vragen, vragen en vragen, is een doodlopende weg.
  7. Zorg dat je social media gedrag weet om te zetten in koopgedrag!
  8. Maak business cases! Natuurlijk barsten die van de aannames. Maar je laat wel zien dat je erover nagedacht hebt.
  9. Zorg dat elke webpagina een doel heeft. Vraag je telkens af: wat wil ik met deze pagina bereiken?
  10. Houd het simpel!
  11. Recycle je content!

“We need more CLO’s!” (Chief Listening Officers)

Volgens mij draait Marketing in essentie om drie dingen: luisteren, luisteren en luisteren! En vervolgens toepassen wat je hebt geleerd. Dus schuilt het geheim in de data. Immers ons brein schiet ernstig tekort, dus alles wat je hoort en ziet, zul je moeten opslaan. Maar dan wel zodanig gestructureerd dat je het geleerde eenvoudig kunt ontsluiten en toepassen. Zodat je relevant kunt zijn met maatwerk, en waarde kunt toevoegen voor de klant.

Misschien wil je eens van gedachten wisselen?

Keeping people longer, is a cheap form of acquisition

Ken Burnett

schrijver, spreker, consultant

Before you get, you have to give!

Ken Burnett

schrijver, spreker, consultant

6 favoriete sites!

Seth Godin – Marketing goeroe

Paul Blok – Digitale transformatie

De Toekomst van Fondsenwerving

Smart Connections – Een klantrelatie voor altijd

Raymond de Bruin – Internet ondernemer

Dick de Jager – Fotograaf en Vormgever