06 – 44 29 41 67 info@focusopklanten.nl

helpt de klant centraal stellen!

The magic of the tribe is that you can built it incrementally, that day by day you can earn the asset that will allow you to bring your work to people who want it. Or you can skip that and wait to get picked.

Getting picked is great. Building a tribe is reliable, it´s hard work and it´s worth doing.

Seth Godin

Inspirator

Don’t disturb the orchestra

Mariss Jansons

Dirigent

Over mij

Mijn naam is Rob Potgiesser, alleenstaande vader van een mooie dochter van 9 jaar. Als geboren en getogen Hilversummer, trok ik 28 jaar geleden naar Den Haag voor een baan bij de ANWB. Daar leerde ik het marketingvak. Het was de tijd van data gedreven direct marketing, van profielanalyses, van segmentatie, van de opkomst van het internet. Ik was er snel bij, want al in 2003 had ik mijn eerste weblog: ‘Das Wort zum Sonntag’ – naar het beschouwende Duitse tv programma – met grappige, korte reflecties op het leven van alledag. In de jaren daarna volgden het ‘Webmarketingblog’, de ‘Inspiratietuin’, en …’Focus op Klanten’.

Duurzaamheid

De manier waarop wij met onze aarde omgaan baart mij grote zorgen. Als mijn dochter me over 10 of 15 jaar vraagt wat ik heb gedaan voor een schone aarde, dan wil ik niet met een mond vol tanden staan. Dus ik ben me steeds meer bewust van mijn ecologische footprint. Het meest actueel in dat opzicht was mijn overstap op 100% Hollandse windenergie, en recent nog mijn lidmaatschap van de Partij voor de Dieren. Dat vertel ik niet om op te scheppen, maar omdat het belangrijk is, en omdat ik hoop dat er mensen zijn die mijn voorbeeld gaan volgen.

Veel plezier en innerlijke rust haal ik uit mijn moestuin – die noem ik niet voor niets ‘de Inspiratietuin’. Als compensatie voor mijn dagelijkse denkwerk vind ik het heerlijk om met mijn handen in de aarde te wroeten. ‘Natuurlijk tuinieren’ is dan uiteraard de uitdaging; …wat trouwens nog niet makkelijk is.

Duurzame marketing ligt in het verlengde daarvan. Voor mij is dat volkomen logisch, altijd geweest! Bouwen aan duurzame, lange termijn relaties met tevreden en loyale klanten, dat is waar ik in geloof. Korte termijn acties werken niet zelden averechts, dat vind ik zonde van geld en tijd. Wat we nodig hebben vandaag de dag, niet alleen in de politiek, maar zeker ook in de marketing, dat zijn inspirerende mensen met lange termijn visies. Duurzaamheid loont! (check de video en quote van Seth Godin op deze pagina)

Ondanks, of misschien juist doordát ik al een tijd meeloop, wordt ik steeds nog ambitieuzer als marketeer. Ik ben altijd op zoek naar vernieuwing en verandering op strategisch en tactisch gebied. De wereld om ons heen, de wereld dus van onze (potentiële) klanten, verandert razendsnel. Als organisatie wil je daarbij aansluiten. Dat is ook wat mij zo fascineert aan het marketingvak, …die permanente verandering, en telkens opnieuw proberen daar grip op te krijgen. Als ik daar organisaties en mensen verder mee mag helpen, dan maakt dat me meer dan blij.

Marketing automation

Ondanks managers die niet wilden dat ik het online kanaal in de marketing mix betrok – ‘ik wil niet dat je je daarmee bezighoudt, want dat levert geen geld op’ (2009) – deed ik dat natuurlijk toch. En gelukkig maar! Momenteel werk ik als Online Fondsenwerver voor het Reumafonds. Daar werken we aan het leggen van een fundament onder de fondsenwerving. Een stabiele basis die bestaat uit customer journey flows en geautomatiseerde marketing campagnes. Deze ‘triggered campaigns’ zijn enerzijds gericht op leadgeneratie, leadnurturing en conversie, en anderzijds gericht op retentie en loyaliteit. Ze stellen ons in staat om meer persoonlijk te zijn en te bouwen aan structurele klantrelaties. Dat is vooruitkijken van het Reumafonds.

Misschien wil je eens van gedachten wisselen?

Over mij

Mijn naam is Rob Potgiesser, alleenstaande vader van een mooie dochter van 9 jaar. Als geboren en getogen Hilversummer, trok ik 28 jaar geleden naar Den Haag voor een baan bij de ANWB. Daar leerde ik het marketingvak. Het was de tijd van data gedreven direct marketing, van profielanalyses, van segmentatie, van de opkomst van het internet. Ik was er snel bij, want al in 2003 had ik mijn eerste weblog: ‘Das Wort zum Sonntag’ – naar het beschouwende Duitse tv programma – met grappige, korte reflecties op het leven van alledag. In de jaren daarna volgden het ‘Webmarketingblog’, de ‘Inspiratietuin’, en …’Focus op Klanten’.

Duurzaamheid

De manier waarop wij met onze aarde omgaan baart mij grote zorgen. Als mijn dochter me over 10 of 15 jaar vraagt wat ik heb gedaan voor een schone aarde, dan wil ik niet met een mond vol tanden staan. Dus ik ben me steeds meer bewust van mijn ecologische footprint. Het meest actueel in dat opzicht was mijn overstap op 100% Hollandse windenergie, en recent nog mijn lidmaatschap van de Partij voor de Dieren. Dat vertel ik niet om op te scheppen, maar omdat het belangrijk is, en omdat ik hoop dat er mensen zijn die mijn voorbeeld gaan volgen.

Veel plezier en innerlijke rust haal ik uit mijn moestuin – die noem ik niet voor niets ‘de Inspiratietuin’. Als compensatie voor mijn dagelijkse denkwerk vind ik het heerlijk om met mijn handen in de aarde te wroeten. ‘Natuurlijk tuinieren’ is dan uiteraard de uitdaging; …wat trouwens nog niet makkelijk is.

Duurzame marketing ligt in het verlengde daarvan. Voor mij is dat volkomen logisch, altijd geweest! Bouwen aan duurzame, lange termijn relaties met tevreden en loyale klanten, dat is waar ik in geloof. Korte termijn acties werken niet zelden averechts, dat vind ik zonde van geld en tijd. Wat we nodig hebben vandaag de dag, niet alleen in de politiek, maar zeker ook in de marketing, dat zijn inspirerende mensen met lange termijn visies. Duurzaamheid loont! (check de video en quote van Seth Godin op deze pagina)

Ondanks, of misschien juist doordát ik al een tijd meeloop, wordt ik steeds nog ambitieuzer als marketeer. Ik ben altijd op zoek naar vernieuwing en verandering op strategisch en tactisch gebied. De wereld om ons heen, de wereld dus van onze (potentiële) klanten, verandert razendsnel. Als organisatie wil je daarbij aansluiten. Dat is ook wat mij zo fascineert aan het marketingvak, …die permanente verandering, en telkens opnieuw proberen daar grip op te krijgen. Als ik daar organisaties en mensen verder mee mag helpen, dan maakt dat me meer dan blij.

Marketing automation

Ondanks managers die niet wilden dat ik het online kanaal in de marketing mix betrok – ‘ik wil niet dat je je daarmee bezighoudt, want dat levert geen geld op’ (2009) – deed ik dat natuurlijk toch. En gelukkig maar! Momenteel werk ik als Online Fondsenwerver voor het Reumafonds. Daar werken we aan het leggen van een fundament onder de fondsenwerving. Een stabiele basis die bestaat uit customer journey flows en geautomatiseerde marketing campagnes. Deze ‘triggered campaigns’ zijn enerzijds gericht op leadgeneratie, leadnurturing en conversie, en anderzijds gericht op retentie en loyaliteit. Ze stellen ons in staat om meer persoonlijk te zijn en te bouwen aan structurele klantrelaties. Dat is vooruitkijken van het Reumafonds.

Misschien wil je eens van gedachten wisselen?

The magic of the tribe is that you can built it incrementally, that day by day you can earn the asset that will allow you to bring your work to people who want it. Or you can skip that and wait to get picked.

Getting picked is great. Building a tribe is reliable, it´s hard work and it´s worth doing.

Seth Godin

Inspirator

Don’t disturb the orchestra

Mariss Jansons

Dirigent