06 – 44 29 41 67 info@focusopklanten.nl

helpt de klant centraal stellen!

The magic of the tribe is that you can built it incrementally, that day by day you can earn the asset that will allow you to bring your work to people who want it. Or you can skip that and wait to get picked.

Getting picked is great. Building a tribe is reliable, it´s hard work and it´s worth doing.

Seth Godin

Inspirator

Don’t disturb the orchestra

Mariss Jansons

Dirigent

Over mij

Mijn naam is Rob Potgiesser, vader van een dochter van 11. Als geboren en getogen Hilversummer, trok ik 30 jaar geleden naar Den Haag voor een baan bij de ANWB. Daar leerde ik het marketingvak. Het was de tijd van data gedreven direct marketing, van segmentatie, van profielanalyses, en van de opkomst van het internet. Ik was er snel bij, want al in 2003 had ik mijn eerste weblog: ‘Das Wort zum Sonntag’ – naar het beschouwende Duitse tv programma – met grappige, korte reflecties op het leven van alledag. In de jaren daarna volgden het ‘Webmarketingblog’, de ‘Inspiratietuin’, en …’Focus op Klanten’.

Het concept

Focus op Klanten is niet een bedrijf, maar een concept. Een concept dat ik vele jaren geleden geïntroduceerd heb, waarin de klant echt centraal staat. Bouwen aan duurzame, lange termijn relaties met tevreden en loyale klanten. Seth Godin heeft dat verwoord als ‘the magic of the tribe’.

Duurzaam leven

Ik doe mijn best om duurzaam te leven, om duurzaam te stemmen, om duurzaamheid uit te dragen. De manier waarop wij met onze aarde en ons leefmilieu omgaan, baart mij grote zorgen. Ik vind het veel te makkelijk om voor oplossingen naar Europa en de rest van de wereld te wijzen, alsof wij geen eigen verantwoordelijkheid hebben. Als je daar in mee gaat, wijst iedereen naar elkaar en gebeurt er verder niets. Kom in actie, maak het je ding, word toonaangevend, leid de weg en verdien er aan. Als mijn dochter me over 10 jaar vraagt wat ik heb gedaan voor een schone aarde, dan wil ik niet met een mond vol tanden staan.

Inspiratie

Veel plezier en innerlijke rust haal ik uit mijn moestuin – die noem ik niet voor niets ‘de Inspiratietuin’. Als compensatie voor mijn dagelijkse denkwerk vind ik het heerlijk om met mijn handen in de aarde te wroeten. ‘Natuurlijk tuinieren’ is dan uiteraard de uitdaging; …wat trouwens nog niet makkelijk is.

Duurzame marketing

Duurzame marketing ligt in het verlengde daarvan. Voor mij is dat volkomen logisch, altijd geweest… Bouwen aan duurzame, lange termijn relaties met tevreden en loyale klanten, dat is waar ik in geloof! Korte termijn acties werken niet zelden averechts, dat vind ik zonde van geld en tijd. Wat we nodig hebben vandaag de dag, niet alleen in de politiek, maar zeker ook in de marketing, dat zijn inspirerende mensen met lange termijn visies. Duurzaamheid loont! (check de video en quote van Seth Godin op deze pagina)

Misschien wil je eens van gedachten wisselen?

Over mij

Mijn naam is Rob Potgiesser, vader van een dochter van 11. Als geboren en getogen Hilversummer, trok ik 30 jaar geleden naar Den Haag voor een baan bij de ANWB. Daar leerde ik het marketingvak. Het was de tijd van data gedreven direct marketing, van segmentatie, van profielanalyses, en van de opkomst van het internet. Ik was er snel bij, want al in 2003 had ik mijn eerste weblog: ‘Das Wort zum Sonntag’ – naar het beschouwende Duitse tv programma – met grappige, korte reflecties op het leven van alledag. In de jaren daarna volgden het ‘Webmarketingblog’, de ‘Inspiratietuin’, en …’Focus op Klanten’.

 

Een concept

Focus op Klanten is niet een bedrijf, maar een concept. Een concept waarin de klant echt centraal staat. Bouwen aan duurzame, lange termijn relaties met tevreden en loyale klanten. Seth Godin heeft dat verwoord als ‘the magic of the tribe’.

 

Duurzaam leven

Ik doe mijn best om duurzaam te leven, om duurzaam te stemmen, om duurzaamheid uit te dragen.
De manier waarop wij met onze aarde en ons leefmilieu omgaan, baart mij grote zorgen. Ik vind het veel te makkelijk om voor oplossingen naar Europa en de rest van de wereld te wijzen, alsof wij geen eigen verantwoordelijkheid hebben. Als je daar in mee gaat, wijst iedereen naar elkaar en gebeurt er verder niets. Maak het je ding, word toonaangevend, leid de weg en verdien er aan. Als mijn dochter me over 10 jaar vraagt wat ik heb gedaan voor een schone aarde, dan wil ik niet met een mond vol tanden staan.

Veel plezier en innerlijke rust haal ik uit mijn moestuin – die noem ik niet voor niets ‘de Inspiratietuin’. Als compensatie voor mijn dagelijkse denkwerk vind ik het heerlijk om met mijn handen in de aarde te wroeten. ‘Natuurlijk tuinieren’ is dan uiteraard de uitdaging; …wat trouwens nog niet makkelijk is.

 

Inspiratie

Veel plezier en innerlijke rust haal ik uit mijn moestuin – die noem ik niet voor niets ‘de Inspiratietuin’. Als compensatie voor mijn dagelijkse denkwerk vind ik het heerlijk om met mijn handen in de aarde te wroeten. ‘Natuurlijk tuinieren’ is dan uiteraard de uitdaging; …wat trouwens nog niet makkelijk is.

 

Duurzame marketing

Duurzame marketing ligt in het verlengde daarvan. Voor mij is dat volkomen logisch, altijd geweest… Bouwen aan duurzame, lange termijn relaties met tevreden en loyale klanten, dat is waar ik in geloof! Korte termijn acties werken niet zelden averechts, dat vind ik zonde van geld en tijd. Wat we nodig hebben vandaag de dag, niet alleen in de politiek, maar zeker ook in de marketing, dat zijn inspirerende mensen met lange termijn visies. Duurzaamheid loont! (check de video en quote van Seth Godin op deze pagina)

 

Waarmee help ik u!

Ik werk graag met u samen. Mijn kracht ligt bij:

  • Ideevorming – Strategie – Sturingskracht – Aanpassingsvermogen – Relatievorming (top 5 CliftonStrengths)
  • De Kracht van Ervaring; waar knowhow, werkervaring en levenservaring bij elkaar komen
  • Denken én doen
  • Procesinrichting als fundament
  • Conversiegericht
  • Verbinden van de online en offline wereld

 

Misschien wil je eens van gedachten wisselen?

The magic of the tribe is that you can built it incrementally, that day by day you can earn the asset that will allow you to bring your work to people who want it. Or you can skip that and wait to get picked.

Getting picked is great. Building a tribe is reliable, it´s hard work and it´s worth doing.

Seth Godin

Inspirator

Don’t disturb the orchestra

Mariss Jansons

Dirigent