06 – 44 29 41 67 info@focusopklanten.nl

helpt de klant centraal stellen!

Marketing is simpel. Behandel klanten zoals je zelf graag behandeld wilt worden!

It is a time of change:

Klantgericht ondernemen

Focus op Klanten gaat over digitale ontwikkeling, en het werkelijk centraal stellen van de klant! Focus op Klanten helpt bij vraagstukken op het gebied van klantgerichte Marketing en digitale Fondsenwerving. De focus ligt daarbij op het streven naar lange termijn relaties met loyale en tevreden klanten.

Het probleem

Veel bedrijven en organisaties hebben geen duidelijk beeld van hun klanten of achterban. Dat is een probleem want als je niet weet wie je klant is en wat hij of zij belangrijk vindt, dan kun je je klant ook niet optimaal bedienen, kun je geen maatwerk bieden, kun je je boodschap niet personaliseren, kun je geen relatie aangaan en onderhouden. Het resultaat is klanten die niet betrokken zijn en binnen de kortste keren weer bij je weg zijn. Zonde van de wervingsinspanningen. Dat kost een organisatie onnodig veel geld.

De oplossing

Deze organisaties zijn dus out of focus. Focus op Klanten weet hoe je dat kunt omdraaien, en helpt de klant werkelijk centraal stellen! Hoe? Met consistent lange termijn beleid. En ja dat vergt verandering, en ja dat vergt toewijding en discipline.

Focus op Klanten wil een bron van inspiratie zijn. Het centraal stellen van je klant is vaak makkelijk gezegd en valt terug te lezen in menig strategisch plan. Maar het ook daadwerkelijk, consequent doen, dat zie je maar weinig. Als het op uitvoering aankomt is het vaak snel gedaan met de goede bedoelingen. Om klantgericht te worden kun je namelijk niet doorgaan op de oude voet, maar moet je bereid zijn om te veranderen. En veranderen is niet iets dat mensen graag doen.

Dat is jammer, want klantgericht werken is in essentie heel eenvoudig en goed concreet te maken. Focus op Klanten weet hoe dat kan, en helpt daarbij.

Maar luisteren blijft de basis van elke relatie. Luisteren en rekening houden met de wensen en behoeften van de ander. Want alleen als je je echt verdiept in de ander kun je relevant zijn.

Misschien wil je eens van gedachten wisselen?

Klantgericht ondernemen

Focus op Klanten gaat over digitale ontwikkeling, en het werkelijk centraal stellen van de klant! Focus op Klanten helpt bij vraagstukken op het gebied van klantgerichte Marketing en digitale Fondsenwerving. De focus ligt daarbij op het streven naar lange termijn relaties met loyale en tevreden klanten.

Het probleem

Veel bedrijven en organisaties hebben geen duidelijk beeld van hun klanten of achterban. Dat is een probleem want als je niet weet wie je klant is en wat hij of zij belangrijk vindt, dan kun je je klant ook niet optimaal bedienen, kun je geen maatwerk bieden, kun je je boodschap niet personaliseren, kun je geen relatie aangaan en onderhouden. Het resultaat is klanten die niet betrokken zijn en binnen de kortste keren weer bij je weg zijn. Zonde van de wervingsinspanningen. Dat kost een organisatie onnodig veel geld.

De oplossing

Deze organisaties zijn dus out of focus. Focus op Klanten weet hoe je dat kunt omdraaien, en helpt de klant werkelijk centraal stellen! Hoe? Met consistent lange termijn beleid. En ja dat vergt verandering, en ja dat vergt toewijding en discipline.

Focus op Klanten wil een bron van inspiratie zijn. Het centraal stellen van je klant is vaak makkelijk gezegd en valt terug te lezen in menig strategisch plan. Maar het ook daadwerkelijk, consequent doen, dat zie je maar weinig. Als het op uitvoering aankomt is het vaak snel gedaan met de goede bedoelingen. Om klantgericht te worden kun je namelijk niet doorgaan op de oude voet, maar moet je bereid zijn om te veranderen. En veranderen is niet iets dat mensen graag doen.

Dat is jammer, want klantgericht werken is in essentie heel eenvoudig en goed concreet te maken. Focus op Klanten weet hoe dat kan, en helpt daarbij.

Maar luisteren blijft de basis van elke relatie. Luisteren en rekening houden met de wensen en behoeften van de ander. Want alleen als je je echt verdiept in de ander kun je relevant zijn.

Misschien wil je eens van gedachten wisselen?

Marketing is simpel. Behandel klanten zoals je zelf graag behandeld wilt worden!

It is a time of change: